اتهامات پولشویی علیه ایران سیاسی است
نوشته شده توسط : rf
 

اصغر ابوالحسنی گفت: گرچه پولشویی یک امر روبنایی نیست که پیدا باشد و همواره به صورت غیر رسمی و غیر شفاف تلقی می‌شود ، اما نظام بانکی، بورس و بیمه کشور مرتب از نظر مقابله با پولشویی درحال پایش است

 

دبیر شورایعالی پولشویی کشور اتهامات پولشویی علیه ایران را سیاسی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ، 'اصغر ابوالحسنی' در همایش 'بررسی اقدام ها و دستاوردهای مبارزه با پولشویی' با بیان آنکه ایران پاک ترین کشور از نظر پولشویی در خاورمیانه است، گفت: علاوه بر آنکه بر اساس قانون اساسی پولشویی در کشور نباید انجام شود ، ایران عضو کنوانسیون ‌های مختلف مبارزه با پولشویی است.
وی افزود: گرچه پولشویی یک امر روبنایی نیست که پیدا باشد و همواره به صورت غیر رسمی و غیر شفاف تلقی می‌شود ، اما نظام بانکی، بورس و بیمه کشور مرتب از نظر مقابله با پولشویی درحال پایش است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان آنکه تاکنون هیچ مورد پولشویی که منجر به صدور حکم شده باشد، در کشور وجود نداشته است، افزود: بانک مرکزی با اقدامات انجام شده بر عملکرد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نظارت می‌کند.
دبیر شورایعالی پولشویی در خصوص فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری که زیر نظر بانک مرکزی نیستند،گفت:با وجودی که بانک مرکزی مؤسسات را پایش می‌کند، اما اتهام پولشویی همواره علیه کشور وجود دارد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایران از نظر اقدامات بین‌المللی چهار پروژه با FATF (گروه اقدام کاری که 38 کشور عضو آن هستند) اجرا کرد ، افزود: از مسئولان این گروه اقدام کاری دعوت شده است ، از ایران بازدید کنند.
وی با بیان آنکه ایران با صندوق بین‌المللی پول مشکلی در این زمینه ندارد ، گفت: همکاری هایی نیز با دفتر مبارزه با فساد و مواد مخدر سازمان ملل متحد انجام شده است.





:: برچسب‌ها: پولشویی , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: